Faza & Izuan

Faza & Izuan
We are Meant to Each Other :) Love You Syg

Monday, July 18, 2011

Kembali MengePOST

Assalammualaikum dan selamat malam u all guyz..

How are u all..?? everything is fine or no..? whats up..?? huii....sangat sangat sangat lama aku x mengONLINE blog nih..kalo u all pasan la kan aku dah lama x mengUPDATE & mengePOST anything dlm blog nih kan..? HAHA! bajet cam ramai yg selak page aku nih..HEHE..tp siyess dah lama dah aku x update apa2 sejak sebulan yg lalu kan..? nak kata bz tue xda la bz mana..just mls nk tulih2 nih..segan..sampai kan yg aku pasan la entry utk bulan JUNE hanya ada 2 post jek..kan..? and untuk bulan nie (JULY) nie adalah post yg untuk pertama kalinya kan..? nie pon terasa nk update blog ni..sampaikan my Ling tertanya2.."Ma xupdate blog dah ka..? papa bukak xda apa2 pon, benda yg sama jah.." HEHE..sorry la syg, i x terupdate pon..bukannya dah jemu or what tp tahla..benda yg nk di cita tu manyak tp entah la...sikap mls ni menguasai diri syg mu nie...HIHI..

By the way, nak dimulakan cita, dah lebih sebulan aku menjalani praktikum kat Imigresen...banyak jugak pengalaman yg aku dapat..banyak kenangan manis dan banyak jugak pengalaman pahit..HUHU..tp apa yg aku nk kongsi kat sini tu banyak cita sedih la...hmm...xtau cmna nk mulakan cita nih..cmni la secara short cut nya cita dia cmni lah....actually staf2 kat Imigresen tu aku rasa cam depa ramai xsuka kehadiran aku n kwn2 praktikal kat ctu..why...?? well..mula2 tu sumanya ok la..sumanya layan elok ja tp besala lama2 maybe depa dh jemu kut..dah tu mula la carik kesalahan kami...kes terbaru nie sgt sedih bila kami ni di cop "PENCURI"..hoii..kami ni ada rupa pencuri ka..?? but, depa xla tuduh secara face to face tp dr segi cara depa ckp tu kita leh tau yg depa cam tuduh kami yg amik brg tu...tp TUHAN tu Maha Mengetahui, Dia bleh bayaq cash punya...nk dijadikan cita lg, td aku masok dlm blik fail utk carik fail la...Kuasa TUHAN, aku carik fail dkt blkg pintu then aku nmpk 2 kotak berisi baju tu tersorok blkg pintu...haii...terus xsedap hati sbb tiba2 terpikiaq knp kotak tu ada blkg pintu tu...tmbh lak tersorok blkg pintu..sgt2 heran la...pastu mula la pkiaq ada staf nk sabotaj kami ka..??? kalo la btul tekaan kami depa nk buat khianat, mmg aku doakan depa hdup xtenang la...aku mmg sakit hati n terus trg aku xleh tima ngan apa yg depa buat....sampai hati depa wat cmtu...

pastu masa p jumpak boss nk suh dia sign buku log, boss cam tau ja kami ada mslh...dia tnya2, korek punya korek las2 kami pon gtau ja dia apa yg jadik..HEE...lega hati ni bila gtau dia..rasa ringan otak nih..biaq la apa nk jadik pon lepas ni...yg penting kami di pihak yg benar..kami xmencuri dan kami bukan pencuri...mak bapak kami xpenah didik kami jadik anak2 yg cepat tgn...

kpd BOSS En. Harun..thanks atas kesudian anda dgr luahan hati kami student yg hanya inginkan pengalaman kerja..Awak adalah boss yg sgt baik dan sgt prihatin kat kami student2 ni...thanks a lots..utk En. Harun ....MMmmuuaahhh!! HEEE :D

dlm sedih2 ni jugak aku nk sampaikan slm ucapan buat yg teristimewa...
En. Izuan, sy rindu awk sgt2...

No comments:

Post a Comment