Faza & Izuan

Faza & Izuan
We are Meant to Each Other :) Love You Syg

Monday, April 11, 2011

Kecut + Ketaq + Gelabah + Seram sejuk + Hepy Ending = Owhh! So Sweet..!

Today, I have an interview. Interview nie khas utk final year semester students...MOCK Interview..so, aku dan kwn2 yg lain pon try amik chance nie, kununnya nak timba pengalaman...cheewaahh! Actually, interview nie tak wajib pon just kalu sapa2 yg nak cuba nasib and cari pengalaman boleh la...tetapi...nasihat aku, kalu nak hadapi interview nie, someone tue kena la kuat semangat, berani, tabah, cekal dan perlu ada segala macam semangat utk menghadapi time tue..HUHU....kalu sapa2 yg ada darah tinggi, lemah jantong, kencing manis, sawan tarik ka bek dapatkan rawatan kaunseling dgn kadar segera utk mengelakkan diri anda drpd jatuh dan rebah ke bumi..aiseyy...ayat power tak..? HIHI..Siyess..aku sendiri pon ketaq (gementar), kecut perot, ketaq lutot dan mcm2 lagi lah masa p interview tadi...kalu ikotkan tadi, sepatotnya kami interview jam 11a.m..kena sampai kat sana setengah jam lebih awal..dah la tempat tue jauh lak tue..penat berjln..dgn pakai kasut bertutup menyebabkan kaki kami sakit..HUHU...terpaksa kelihatan agak skema pd hari nie ye..

oki, takyah nak intro pjg lebar, kita terus kpd sesi interview nih...aku masuk dalam bilik tue ngan Od..bilik no.4 menjadi pilihan kami...lepas ketok pintu..knock..knock..dgq suara dari dalam ckp.."Masuk..."..dah bagi salam suma dah, dgn sopan hulur resume kat Puan tue then kami pon duduk la dgn gaya gadis melayu gitu lol..HEHE.....AISEYY!! ketaq lutot aku time tu, jantong ni mmg degup kencang rr..hanya Tuhan je yg tau perasaan aku time tu..siyess, mmg aku kecut giler! bnyk soklan siot dia tanya..suma kena jwb dlm BI. dah la BI pon hancoq, tunggang langgang, nahas!..bla..bla..bla...antara soklan yg ditanya:

1. What is your ability?
2. Tell me about yourself and family background in English!
3. what is your opinion about UUM with honestly?
4. what is your opinion about the global economy nowadays?
5. which you prefer to choose whether government, private sectors or business?
6. How about you in the 5 or 10 years in the future?
7. What is your opinion about working women nowadays?
8. what is your co-curriculum activities during the primary and secondary school?

haaa..kesemua soklan nie kena explain dlm English! mau tak gagap aku kat situ..! HUHU! lepas dpt nasihat drpd "MAK"..kami pon blah la kuaq dari bilik tue...HUHU..puan tu ckp, anggap je dia cam mak sendiri..aiseyy! dia siap bg tips lagi tuk hadapi temuduga seterusnya...TIMA KASIH MAK! tetapi, agak sedih la jugak sebab BI mmg rosak habeh r...MAK ckp kena polish lagi nih...InsyaAllah kami akan usaha agar lebih baik lagi........HEE..lepas kuaq dr blik tue, ngah lali2, mamai, trauma..Si Bunny (my Pren) panggil aku.."Faza! mai sini sat..!" aku pon p la kat dia....(agak malu sebab kat sebelah tue ada "dia") sembang2 ngan Bunny, pastu "Dia" mai kat aku..dia tanya "hg dah ka..? Bilik no berapa...?" wehhh...dia tegoq aku..first time nih nak sembang ngan dia..malunya saya..! dgn tenang aku jwb "hmm..dah..blik no 4.." (sambil tgok mata dia...alahai..segaknyee..euww!)

pastu dah habeh si Bunny tue interview aku tanya itu, tanya ini, aku pon blah la ngan Od dok kat tempat teduh sket...tiba turn "dia" lak nak masuk interview.....dengan selambanya aku jerit panggil nama dia aku ckp cmni beb.."Chaiyokk! chaiyok! (smbil buat tgn cam Joon Yoo Rin dlm cita My Girl tue la..) IHIKSS..! how come aku jadi cmtu hari nie ye..? uih..mestila dia respon aku blk..dia pon wat gaya cam aku jugak sambil SENYUM + JELIR LIDAH..owhh..sweetnya....jatoh hati nih..rasa cam mula berputik bunga2 raya, bunga melur, bunga kemboja, bunga kekwa dan segala bagai bunga yg ada kat M'sia nih..

alahai..faza..faza..sawan dah hg nih..! parah sungguh! habeh, IZUAN nak letak mana...????


Oblige:: "Tak, syg..tak..i syg u sorg je tau...siyess..!" :) gedikkss..!

No comments:

Post a Comment