Faza & Izuan

Faza & Izuan
We are Meant to Each Other :) Love You Syg

Friday, August 5, 2011

Hari ini dah setahun kau pergi...

Selamat malam

Eh, sedaq x sedaq dah nak kul 9 mlm dan kan..? tp aku ni x mandi2 la..oppss!! ye la...td balik keja aku terus p bazar ramadhan..hari ni aku n adik aku p 2 tempat..iaitu pertama Bazar Ramadhan Parit Busuk (BRPB) dan pastu kami p kat Bazar Ramadhan Guar Perahu (BRGP) lak...okeylah..enough bising2 sal bazar segala bagai ni..now aku nk ke tajuk di atas tu....hari ni 05 Ogos 2011 merupakan tarikh yg xdpt aku lupakan utk seumur hidup ni..nak tau kenapa..? ni bukan tarikh bahagia or gembira or what tp lebih kpd tarikh yg amat memilukan..hari ni jugak setahun pemergian rumah tersayang utk selama2nya..1409..merupakan alamat umah yg penuh dgn kenangan manis pahit suka dan duka..

1409...
merupakan rumah kelahiran bagi kami 3 beradik..cuma adikku yg kecik sekali si beby tu ja xlahir kkat umah tu..dia mewah skit la time tu kan..dia lahir kat dewan bersalin..1409 jugaklah tempat di mana kami membesar..main2 pusing2 belakang umah..ada pokok buah cermai..pokok buah binjai...tempat kami melepak berkelah makan n main masak2 ngan kwn2...

1409..
dlm umah tu jugak la..kami sambut hari ibu bersama2..siap pakat ngan abah nk belikan kek utk umi..HEHE..besnyeee time tu..time kami bawak balik kek senyap2 then letak kek tu depan umi...pastu abah suap kek kat umi then abah cium umi...alhamdulillah kami sempat bergambar bersama satu family utk kenang2an..xsangka ia memang satu kenangan yg xdpt dilupakan dan juga merupakan kenangan hari ibu yg plg last kat 1409....

1409...
jugak la...rumah yg menyaksikan pertunangan my lovely sister ngan abang zam....majlis tu mmg xla semeriah mana tapi cukup utk menjadi saksi kepada hubungan mulia mereka berdua..dan alhamdulillah kini kak aku n abg zam dah pon selamat bergelar suami isteri walaupon kami terpaksa buat majlis tanpa kehadiran 1409 tercinta...tapi kami xlupa asal usul tempat kelahiran kami..sbb tu la majlis perkahwinan kak n abg zam kami wat kat kg tempat asal kami dulu...

teringat jugak last day kami posa di 1409... masa last day tu, aku baru balik dari U utk cuti raya la..aku sempat rakam start dr mula umah sampai la kat belakang umah...video tu masih ada dan masih elok dalam henpon aku..dan tak mungkin aku akan delete that video..

1409...
have his own sentimental value..setiap penjuru umah aku sempat rakam...dapur, bilik, ruang tamu semuanya aku sempat rakam..time tu esoknya dah nak raya..kdg2 aku belek2 henpon, aku tengok balik video yg aku rakam tu..mmg sayu bila tgok 1409...

1409....
rumah yg sgt aku sayangi..rumah yg dulunya kecik tp lama2 jadik besar hasil titik peluh abah bina tambah..sgt sedih bila time org2 kampong tlg utk robohkan umah tu...sayu sgt tgok muka abah...aku tau abah sedih sbb umah tu dia yg bina sendiri..dia yg boh simen sendiri...sapu cat sendiri..boh mozek pon sendiri...dari jauh aku n adik2 n kak aku tgok muka abah bila umah tu dah dirobohkan..muka abah lain sgt time tu..muka abah berubah...aku tau abah sedih n sebak cuma abah xmau tunjuk dan abah buat2 gelak..HUHU...selama 22 tahun aku membesar dan tiggal dlm 1409...sgt selesa, bahagia tp tu suma dulu..dan selama 22 thn jgk la aku xkn lupakan 1409...

u are my only soul forever..i will miss u der, 1409..
jgn pernah ingat kami sekeluarga lupakan mu....kami kat sini sentiasa rindukan 1409...kenangan dan jasa baik mu akan kami kenang buat selamanya..thanks coz gave for everything to us..bau mu, ketenangan mu, suara mu akan sentiasa di minda kami..dan..dan..

ingatlah 1409,

KAMI SANGAT2 RINDUKAN 1409 YANG DULU..

No comments:

Post a Comment