Faza & Izuan

Faza & Izuan
We are Meant to Each Other :) Love You Syg

Thursday, August 4, 2011

Rinduuu zaman budak2 dulu..

Assalammualaikum..

Hai..oki, aku xmo cita pjg lebar mlm ni, aku just nk straight to the point jah..ok topic kita utk malam ni adalah tentang kisah zaman kanak2..sebelom tu aku nak pastikan yg setiap org akan ada kenangan suka duka masa kecik2 kan..? ala...walaupon xbanyak sekurang2 nya u all mesti ada sikit kenangan masa zaman budak2 an..? HEHE..haa camtu la jugak aku nih..banyak kenangan masa zaman ribena dolu2..zaman kecik2 yg sampai skrg ni xdpt aku lupakan....cita dia bermula cmni..td otw nak p bazar ramadhan..masa dlm keta aku n adik aku yg form 6 tu kami dok beletiaq kat si kecik adikku si beby tuh..dlm dok beletiaq tu terselit la kisah2 kami masa kecik2 dulu..kununnya nak cita kat si kecik la cmna zmn kami budak2 dulu..HEHE..

yess..! memang banyak la kisah kami nih...xtau nak kronologikan cmna lagi...mana yg ingat men cita jah..eee..besnyeee la haii...ingat lagi ms tu aku n adik aku yg form 6 tu, kami kena mengaji ngan abah..abah siap sedia rotan kat sebelah dia..spare nak tibai kami lau kami xsiyess baca quran..HAHA..tingat bila kami kena tibai tu terus otomatik terdiam terkaku..HAHA...sekali kena tibai baru ada akai beb...terus xda semangat nak ngaji...nak gelak bila ingat teriak sambil baca..tersedu2 nih ngaji dpn abah...sekali lg kena tibai kat peha lau triak lagi..HIHI...teruk kan kami nih..? pastu an...dah abeh ngaji tu saja2 la wat tdoq sebelah abah (atas katil la) sambil dengaq abah ngaji lak..kununnya buat2 tidoq la..sekali rasa cam ada org cium kat pipi nih..HEE..abah cium derr..rasa bersalah agaknya sbb tibai anak dia td..penyayang jugak abah aku ni ye..HEHEHE..

next memory lak...lari lintang pukang bila kena ligan ngan arwah tok..HEHE..sebabnya p main jauh2 bawah jambatan dah tu xp mengaji...ayoo!! dari jauh arwah tok keloi (panggil) nama aku siap sekali ngan ranting buluh dia bawak..apa lagi, xleh la nak lari jauh...dah dapat tangkap tu haa siap la aku kena bedal..HIHI...tapi aku xteriak pon..siap leh gelak lagi..jahat tol la aku time tu..dah tu nak lari dari kena tibai sampai xsedaq kaki ni menjunam laju ja dlm parit kat umah arwah tok..hamek kau!...HAHA..haa..part yg ni aku nak gelak sgt2 weh...nak lari sgt aku noo..sekali jatuh parit habeh baju ngan muka kaki tgn suma abeh kotoq bau air parit..HEHEHEH..bapak bau busuk gilerr la aku time tu...kerbau yg berkubang dlm parit pon xbusuk cam aku lah punya nk gtau betapa busuknya aku time tu..boleh lak tahan bau busuk parit n xmau mandi lagi sbb takut kena tibai ngan tok..indahnya kenangan aku ngan Arwah tok..HEHEHE....nak gelak la bila ingat balik..nakalnya aku masa zaman budak2 yee..

lagi satu, kat sebelah umah arwah tok aku plak ada 2 pokok belimbing besi...tp xla serendang mana pon pokok tu....tapi makk aii..buah dia amatlah banyak..manis2 lak tu..sedap..sampaikan berteraboq buah tu punya banyak sgt weh..eh.eh.eh..setop!! aku bukan nak cita sal buah belimbing or pokok belimbing, tapi aku nak cita yag kat sebelah pokok tu ada 2 doi (buaian) yag dibuat dari getah tayar moto..tu suma tu doi buatan seni kreatif arwah tok aku la..dia buat mmg khas utk cucu dia jah..HEHE...kami apa lagi, sonokla kuda doi tu...yg paling kuda tu aku n adik aku la..masa tu si kecik beby tu xda lagi..nuh ada di alam roh lagi..HAHA..yg kak aku lak tu xminat dh nak main2 sgt ni..dia lebih suka gosip2 ngan member2 dia..yg kami lak masa tu almaklomla masih budak2, so kami ni hanya pikiaq nak main je la...sonok ooo naik doi getah tu..laju pon laju...bergayut dh cam monkey dah masa tu..xkira dah aih time tu...yg arwah tok lah dok ushar dekat dari dlm bilik dia..HEHE...Yaa Allah..besnyeee zaman tu..indah sgt..siyess..aku sgt2 rindukan suasana tu n aku sgt rindukan arwah tok..*Al-Fatihah*

ada lagi..kat sebelah umah aku plak masa tu hutan..la ni dah xda hutan dah..sbbnya dah ada umah dibina kat ctu..dah xdak dah hutan2 yg ada banyak kenangan indah kami tu..banyak pokok2 rimbun, ranting2 besaq kecik jadi tempat kami main...pokok setoi, pokok setaq..tambah2 lak bila sepupu aku kerap balik mai sini...wahh..apa lagi kami siap lepak tidoq kat hutan lagi tu..siap hampaq tikar, siap berkelah lagi lak tu..ngan angin sepoi2, memang best la lepak kat situ..main masak2 la merupakan permainan yg paling best time tu..nyamok gigit pon dah xheran la time tu punya syok main nih..lalala..tapi skrg ni suma tu dah xda dah..sejak hutan tu dibersihkan dan dibina rumah terus2 rupa hutan pon dah xda..terus lenyap..mmg sedih la time tu..tambah lak sejak kami pindah dari situ disebabkan umah terbakaq, lagi la sedih..ye la..tempat yg plg banyak kenangan..tempat aku n kakak n adikku dilahir dan dibesarkan kat umah tu weh..HUHU....

by the way..itulah sikit sebanyak kisah zmn budak2 aku dulu yg mana aku ni xla senakal mana pon kan...cuma nakal nakal comei je org kata..cheewaahh!! well..mmg aku comei apa..? jgn jeles lak naa...HAHA..okey..thats all..

thank u HEHE

No comments:

Post a Comment