Faza & Izuan

Faza & Izuan
We are Meant to Each Other :) Love You Syg

Friday, August 12, 2011

Tragedi betoi2 depan mata aku nih..

Assalammualaikum dan selamat malam

Buat semua pembaca setia edisi blog..mlm ni bukan entry yg ceria la...tapi kemungkinan entry yg sedih n pilu..actually, kemarin aku tgok accident real punya depan mata aku..time tu aku kuar ngan Izuan nk p buka posa kat luar..kami saja je amik jln jauh, kununnya nk ronda2 dlu la sbb masa awal lg...nak di jadikan cita, bila sampai kat satu kwsn simpang 4, kami tgok punya ramai org kat tepi jln..dok berkumpul ramai2...dlm hati aku ingatkan bazar ramadhan..tp terdetik la jugak kat palotak ni, xkan ada bazar betoi2 tepi longkang dh tu kat kwsn simpang siap ada traffic light lak tu...dah tu ada polis yg kawal traffic time ti...sekali bila kami lalu kat situ, aku ni tergerak nak pusing tepi..sekali aku tgok 2 pasangan suami isteri terbaring kaku tepi jalan...siap ditutup ngan paper lg..ngan kaki penuh darah.depa meninggal dunia di tempat kejadian..Ya Allah..hati aku ni sayu n sebak bila tgok baju makcik tu pakai..aku ingat lg makcik tu pakai baju kurung kaler biru..tp suami dia aku xnmpk lak sbb isteri yg dok sebelah jalan..kesian..dah la dlm bulan ramadhan ni..tmbh2 lak dh nk raya xlama lg...dah tu, bila kami gerak ke depan skit, aku tgok ada org dok usaha bawa kuar sorg budak yg tersepit kat bahagian brek kereta...siannya...keta yg depa naik tu lau x silap aku la keta jenis MPV like Avanza, Alza cmtu la..keta tu terbalik tayar 4 naik atas..betapa teruknya keadaan time tu...aku xdpt bygkan cmna org yg sdg tggu traffic light time tu menyaksikan kejadian tu..sungguh menyayat hati..dah tu aku xdpt bayangkan jugak cmna perasaan ahli keluarga mangsa bila terima berita buruk cmtu...lau aku la di tempat depa an..aku rasa aku dah pengsan dah...dlm aku bukan ahli family depa pon aku dah sebak n bergenang air mata, inikan pula ahli family depa..

kpd ahli family mangsa, aku ucapkan takziah..dan marilah kita sesama sedekahkan Surah Al-Fatihah semoga roh mangsa berada dlm keadaan yg sentiasa dirahmati Allah SWT. Amin....

No comments:

Post a Comment